Recenze: Zkurvenej příběh

Autor: Bernard Minier
Rok vydání v ČR: 2017
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 612

Nejnovější počin od mého oblíbence Bernarda Miniera. Jak u mě uspěl? Dozvíte se v článku.

"Kosatka dravá je nejkrutější mořský savec, ale člověk je nejkrutější ze všech savců vůbec."

Jsem velkou fanynkou Bernarda Miniera. A nestydím se to přiznat. Myslela jsem, že severské krimi nikdo, kdo není ze severu, nepřekoná, ale tento Frantík mi ukázal, že je to možné. Opravdu. Takže si dokážete představit, jaká byla má očekávání od jeho nové knihy Zkurvenej příběh. Ale dokázal jim však dostát? V této knize opouští detektiva Martina Servaze i Pyreneje a vezme čtenáře do okolí Seattlu ve státě Washington, kde se táhne řetězec ostrovů přístupných jen trajektem, většinu roku ukrytých v mlze.

"V tu chvíli jsem to ještě netušil, ale brzy jsem se měl dozvědět, že ráje jsou stvořeny jen proto, abychom je ztratili."

Na jednom z ostrovů - Glass Islandu - žije teprve šestnáctiletý Henry. Poté, co je tělo jeho přítelkyně nalezeno zamotané v rybářské síti na pláži, se stane hlavním podezřelým v případě její vraždy. Zní to jako klasická zápletka, že? Ale na tomto příběhu není nic klasického. Zpočátku jsem se do knihy zcela ponořila. Bylo to takové záhadné a četlo se to jednoduše samo. Ale když se děj několik desítek stran nikam neposouval, tak mé nadšení začalo postupně opadávat. Hrozně mi vadily takové ty "vsunuté" kapitoly, které pojednávaly o jiných postavách. Jako kdyby se autor nemohl rozhodnout, o čem vlastně bude psát.
"Bylo to tady, ale oni to neviděli. Jako v testech pro barvoslepé. Něco se tam skrývalo. A oni všichni byli barvoslepí."

Další, co mi vadilo, bylo číst o partě šestnáctiletých dětí. Věru, že i mně kdysi bylo šestnáct a také čtu kdejaké YA fantasy hovadinky, ale v případě Miniera mi to prostě nesedělo. Myslím, že by se autor měl držet své původní série. Ta byla totiž geniální a s každým dílem lepší a lepší. Shrnuto a podtrženo, je to opravdu zkurvenej příběh...