Recenze: Panicové

Název: Panicové
Originální název: Virgins: An Outlander Novella
Autor: Diana Gabaldon
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 176

Sice trochu později, ale přece. Má recenze na novinku Panicové od nakladatelství Omega je na světě.

Ke knize Panicové jsem se dostala díky nakladatelství Omega, které mi ji poskytlo jako recenzní výtisk. Musím se přiznat, že jako správný fanoušek série Cizinka jsem si ji prostě nemohla nechat ujít, a tak jsem se s nadšením pustila do čtení, jakmile jsem knihu měla ve svých rukou. Do děje vpadneme v období krátce po smrti otce Jamieho a našeho oblíbeného hrdinu potkáváme ve Francii, kde se na venkově setkává se svým přítele z dětství, Ianam Murrayem. Oba dva jsou velmi mladí a oba jsou také ještě panicové, jak už název knihy vypovídá. Zápletka je velmi prostá, Jamie je s Ianem najat jako doprovod (ochranka, chcete-li) mladé židovské dívky jménem Rebeka, kterou mají střežit jako oko v hlavě na cestě do Paříže, kde ji očekává domluvený sňatek.
Rebeka sice působí jako poddajné děvče, ale oběma mládencům způsobí nelehké chvilky a představuje pro ně nemalé pokušení... Jak jsem již říkala, děj je jednoduchý a knížka velmi tenká. Jaké však bylo mé překvapení, když příběh skončil už na straně devadesát... Nemohla jsem tomu uvěřit. Čekala jsem, že to bude krátké, ale ne až tak. Také mi trochu připadalo, jako kdyby tuto knihu napsal někdo jiný, a ne Diana Gabaldon. Měla jsem problém ztotožnit se stylem psaní autorky, ale to si myslím, že je dáno překladem, jelikož u klasické Cizinky jsem takové problémy neměla. Na závěr bych chtěla říci, že tato krátká novelka se časově odehrává před celou knižní sérií, je to tedy takový "outlandeří prequel". S těžkým srdcem však musím přiznat, že bych se bez něj obešla. Příběh dle mého názoru nijak zásadně Cizinku nedoplňuje a nic důležitého jsme se i tak nedozvěděli. Bohatě mi stačí pasáže v knihách, kde Jamie vzpomíná na své mládí a vypráví to Claire. Nebudu vám však říkat, abyste knihu nečetli, že to za to nestojí, to rozhodně ne. Pokud jste fanouškem, tak cokoliv, co vám povím či v této recenzi napíšu, vaše odhodlání si knížku přečíst nijak nezmění. A to je jedině dobře. Panice řadím mezi odpočinkovou, lehkou a vtipnou četbu, která neurazí a zpříjemní vám třebas ranní cestování do práce. Tímto bych tedy chtěla poděkovat nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu Panicové můžete zakoupit v síti prodejen Knihy Dobrovský.