pondělí 19. září 2016

Recenze: Harry Potter and the Cursed Child

Název knihy: Harry Potter and the Cursed Child
Autor: John Tiffany and Jack Thorne
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Scholastic
Jazyk: anglický
Počet stran: 328

Tak už jsem se konečně i já dostala k napsání recenze na nejočekávanější knihu každého fanouška Harryho Pottera. :)


"I have to protect my son."

Jelikož jsem věrnou fanynkou magického světa Harryho Pottera, tak jsem se na nový příběh o starých známých opravdu těšila. První zklamání nastalo, když jsem knihu otevřela a zjistila, že je opravdu psaná jako divadelní hra. Ale to se dalo očekávat, když je to na ní založené. Jakmile jsem se začetla do příběhu, tak se mé zklamání jen prohlubovalo. Ano, v knize byly mé staré oblíbené postavy - Harry se stal bystrozorem a Hermiona dokonce ministryní kouzel, z čehož jsem byla lehce překvapená, ale proč ne, že? Ale bohužel jsem těm postavám nevěřila ani jednu jedinou repliku, kterou jim autoři této hry přisoudili. Opravdu ne. A pak je tu taky ta věc s jejich potomky, mám na mysli především Albuse. Oceňuji nápad zařadit ho do Zmijozelu, ale vůbec se mi nelíbilo, že ho postavili do pózy vzdorujícího teenagera.
"I almost destroyed the world."

Další věc, která se mi nelíbila, byl motiv knihy - cestování v čase. To už tu přeci jednou bylo, ne? A důvod, proč se vůbec vraceli v čase byl ten, aby zachránili Cedrica Diggoryho před smrtí. Proč Cedrica? Proč ne radši Siriuse? Ale tak oukej... Další věc - co to proboha udělali z té staré paní z Bradavického expresu, která prodává dýňové paštičky a čokoládové žáby? Ta scéna se mi do knihy vůbec, ale vůbec nehodila, však to zjistíte sami, až si to přečtete. Když jsem se tedy ke konci knihy přes všechny tyto nedostatky přenesla, tak musím říct, že to až taková hrůza nebyla. Nicméně jsem se rozhodla, že si knihu v českém jazyce nepořídím, pro mě totiž vůbec do série o Harry Potterovi nezapadá a má sbírka bez českého vydání přežije. :D
"I'm beeing bossed around by Hermione Granger... And I'm mildly enjoying it."


Přemýšlela jsem nad tím, proč se mi kniha tak nelíbila. Došla jsem k názoru, že to bylo kvůli tomu, že kniha byla napsána jako divadelní hra a ne jako klasický příběh od J. K. Rowlingové. Což mě docela mrzí, protože si myslím, že to jinak mohlo celé vyznít úplně jinak a zanechat ve mně mnohem lepší dojem. :)

P.S.: Knihu jsem fotila na hřbitově, kam jsem si udělala v pátek procházku. Chtěla jsem totiž vidět typický americký hřbitov a napadlo mě, že to bude perfektní prostředí pro nafocení této knihy. Snad se vám foto líbí. ;)



Domča četbou povinná

8 komentářů:

  1. Opravdu moc se těším na tuhle knihu, dostanu ji jako opožděný dárek od bráchy k narozeninám (jelikož čekám na český překlad). Moc se neřídím názory jiných a radši si počkám, až si knihu přečtu sama než abych ji soudila podle recenzí. Každému opravdu sednout nemůže, tak jsem zvědavá co na ni řeknu:)

    PS: Krásné fotky! *.*

    OdpovědětVymazat
  2. Mě to vůbec neláká, série o Harrym pro mě sedmým dílem skončila a tím to hasne. Navíc to nenapsala čistě Rowlingová, ale pomáhali jí další dva autoři a já nevěřím tomu, že to styl Rowlingové, na který jsme zvyklí, nijak nepoznamená.

    OdpovědětVymazat
  3. *Pozor, možné spoilery!*
    Mě se nelíbila hlavně zápletka, která jako by se hodila spíše na Wattpad než do knihy. :D
    Čtení jsem si ale přece jen užila díky postavám, které mě, na rozdíl od tebe, všechny (až na jistou nejmenovanou zlovolnou slečnu) nadchly. Možná to bude tím, že jsem už HP dlouho nečetla, ale přijde mi logické, že se jejich charaktery trochu změnily, to přece lidé dělají. A ohledně zachraňování Cedrika, byl to přece nápdad naštvaného čtrnáctiletého Albuse Pottera, který chtěl za každou cenu dokázat, že je lepší člověk než jeho otec, takže absence logiky až tak nevadí.
    Co mě však řádně namíchlo, byl naprosto nevyužitý potenciál vztahu Scorpiuse a Albuse, ten queerbating byl tak očividný, že se mi chtělo tou knihou hodit z okna. Ale o tom bych tu mohla omylem napsat celý článek, tak to radši utnu. :D

    http://burrowofthebookworm.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, na Scorpia jsem úplně zapomněla. To je moje nová oblíbená postava. :)

      Vymazat
  4. Nebudu to číst, vůbec mě to neláká. Nastavováná kaše většinou nestojí za nic. Fotky jsou moc pěkné a recenze také. Potvrdila jsi mi, co jsem tušila, takže nebudu zbytečně marnit čas!

    OdpovědětVymazat