pondělí 4. července 2016

Work and Travel (#4) aneb zážitky z knihkupectví




Slíbila jsem vám zážitky z Amériky a už mám jednu historku z knihkupectví. Takže tady je... :)




Na letišti v New Yorku, když jsem zdárně prošla veškerými kontrolami (to, že jsem byla na imigračním, jsem ani nepostřehla, na nic se mě totiž nevyptávali - vůbec) a poté, co jsem se vymotala a našla správný terminál, odkud mi letěl další let do Clevelandu, jsem narazila na jedno knihkupectví, takže jsem do něj musela hned zaplout - jak jinak, že? ;)
První, co jsem si tam vyfotila, byla polička s brožurami "Nejlepší knihy pro léto 2016". Takže jsem si samozřejmě musela hned jednu vzít. Každopádně mě v ní nic, kromě Harry Potter and the Cursed Child (o kterém všichni víme, že se chystá), nic nezaujalo. Asi mám jiný vkus na knihy než Američani. :D
Po vyfocení prvního snímku se za mnou ozvalo: "Tady všichni něco fotí, cítím se pořád jako v Itálii." Byl to jakýsi sympaticky vypadající chlapík a ptá se mě, co mě tak zaujalo, že si to fotím. Tak mu říkám, že mám ráda knihy a píšu o nich na blog a on na to, že taky rád čte a hned se mě ptá odkud že to jsem. Pak říká, že v České republice pracoval, že zná Prahu a Brno, že se mu Brno moc líbilo, prý takové studentské město. A já si v duchu jen říkám: "To je mi ale náhodička!" Tak jsme se začali bavit o tom, jaké máme rádi knihy a on že si prý jednou "nedopatřením" v regálu s bestsellery koupil Divergenci a že v půlce knihy zjistil, že je to pro náctileté dívky. Ale že se mu žánr young adult líbí, tak že je asi v skrytu duše "teenage girl". Měl tam i svou zhruba patnáctiletou dceru a vybírali pro ni knížku, nemohli se pořád rozhodnout, tak jsem jim doporučila Cinder, že mě tato série velmi bavila. Jeho dceru knížka zaujala a tak si jí koupili. Takže už vlastně doporučuji knihy i Američanům. ;) Na obrázku je Nejkrásnější z této série, Cinder jsem si bohužel vyfotit nestihla, ale v originále má nádhernou obálku. :)
Tady jsem se s tím pánem potkala, u regálu s novinkami a bestsellery, young adult bylo hned vedle. :)
A jako správný fanoušek Harryho Pottera jsem si musela vyfotit nádherné americké obálky. :)
Samozřejmě jsem zde viděla spoustu knih, které u nás už vyšly, ale také pár těch, které se teprve vydávat budou, jako třeba knihy od Sarah J. Maas, autorky Skleněného trůnu, a nová kniha od Stephenie Meyer. Nevíte někdo, oč se má jednat? Podle anotace mi to přijde, jako kdyby napsala znovu celé Stmívání, akorát místo Belly a Edwarda je tam jakýsi Beaufort, který se zamiluje do upírky Edythe. Prostě nějaký Twilight "naruby". :D
A ještě jeden záběr z knihkupectví. Cítila jsem se tam jak ve svém živlu. ;)

Domča četbou povinná

8 komentářů:

  1. Američani jsou komunikativní, hmmm. Neskutečné náhoda, že znal Prahu a Brno a ne zařadil ČR někam k Uralu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale všichni zas tak komunikativní nejsou. Povídat si chtějí spíše starší lidé, tak kolem 30 a více let. :)

      Vymazat
  2. Páni, tak to muselo být zajímavé setkání :D Ale je to fakt hezký :) Jinak musím říct, že to knihkupectví vypadá fakt pěkně, já bych se odtamtud asi jen tak nehnula :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to velice příjemný první kontakt s cizí kulturou. :)

      Vymazat
  3. Ohledně Life and death od S. Meyer jsi se přesně trefila, jestli se nepletu, tak byla vydána k 10. výročí vydání Twilight. Z jedné strany je normálně Twilight a z druhé strany právě Life and death. Takže 2 knihy v jedné. Je to v podstatě ten samý příběh a jediný rozdíl je v tom, že všem změnila pohlaví a poupravila konec na uzavřený. Takže místo toho aby konečně napsala pokračování Hostitele nebo něco nového, tak se rozhodla udělat (jak říkáš) Twilight "naruby" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tušila! A na pokračování Hostitele čekám už od jeho vydání. Už si začínám myslet, že se snad ani nedočkám... :D

      Vymazat
    2. Mám dojem, že u nás to vyšlo teď v červnu :-)

      Vymazat
    3. Jo jo, zahlédla jsem na to reklamu. :)

      Vymazat