čtvrtek 14. dubna 2016

Hunger Games: Aréna smrti

KNIHA
Název: Hunger Games (#1) - Aréna smrti
Autor: Suzanne Collins
Počet stran: 328

FILM
Název: Hunger Games
Režie: Gary Ross
Počet minut: 137

Dneska jsem si na duel Book vs. Movie vybrala starší počin - Hunger Games od Suzanne Collins. A jak to dopadne? To se dozvíte uvnitř článku... ;)


"I volunteer! I volunteer as tribute."

Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hunger Games začínají...

V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger Games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast v klání dobrovolně. Do hry o přežití se dostávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

"May the odds be ever in your favour."

O knize Hunger Games mi poprvé řekla moje spolubydlící na koleji. Bylo to tuším někdy v době, kdy byl zveřejněn první trailer na film. Ten mě dost zaujal a tak jsem se na něj vydala do kina. A byla jsem naprosto nadšená! Dvě a půl hodiny mi utekly jako voda. Atmosféra filmu byla strhující. Hlavní hrdinku, Katniss Everdeen, jež se dobrovolně nabídne do Her namísto své mladší sestry Prim, hraje Jennifer Lawrence. Jejího spolubojovníka v Hrách, Peetu, hraje Josh Hutcherson a jejího kamaráda od dětství, Galea neboli Hurikána, hraje miláček dívčích srdcí, Liam Hemsworth. Všechny tyto herecké hvězdy jsem poprvé zaregistrovala právě v tomto filmu.
Film se může pochlubit nejen propracovanými a lehce bláznivými kostýmy, ale také velmi dobrým soundtrackem. Soundtrackem, který si dodnes občas ráda poslechnu. Nadšení z filmu mě neopustilo a tak jsem si řekla, že si přečtu i knihu. Čistě jen pro srovnání. Co lze ještě přičíst ke kladům filmu je to, že se od knihy snad téměř v ničem neodchyluje. Jeden by řekl, že mě po zhlédnutí filmu nebude knížka bavit, ale opak byl pravdou - vůbec mi to nevadilo. Co mi však vadilo, bylo to, že Gale se v knize jmenuje Hurikán. Jako proč má překladatel či překladatelka potřebu doslovně překládat i jména postav?! Nad tím mi zůstává rozum stát... Další věc - hlavní hrdinka Katniss mě celou knihu strašně rozčilovala svou nerozhodností. Když máte ve svém životě dva kluky či muže, tak snad víte, ke kterému vás to táhne víc, ne?! Co se týče Peety a Hurikána, pro mě byla volba od začátku jasná. Vždycky to byl a bude Peeta a vůbec se to nestydím přiznat. Z knihy mi utkvěly v hlavě právě ty pasáže, ve kterých Peeta vzpomínal na Katniss, například kdy si jí poprvé všiml. Hunger Games je silný příběh o boji o přežití, důvěře a lásce. Koncept Hladových her, jež se za trest musí každoročně účastnit všech dvanáct podrobených krajů země Panem, je strhující a nenechá vás v klidu spát. Ale u mě pořád vyhrává film než knížka. ;)

Film:

Kniha:
Domča četbou povinná
Zdroje: bux.cz (obálka), ČSFD.cz (fotky z filmu)

Žádné komentáře:

Okomentovat