Recenze: AFTER Polibek

Rok vydání v ČR: 2015
Nakladatelství: YOLI
Počet stran: 528

Dneska ve vlaku po cestě do Brna jsem dočetla tento zamilovaný příběh, takže se s vámi hned musím podělit o své dojmy. :)

***

"Můj život a moje srdce už nikdy nebudou stejné. Po tom, co do nich narazil Hardin, už ne."

Tessa má všechno - žije v láskyplném prostředí s chápající matkou a má kluka svých snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího  kluka než Noaha si už ani nemohla přát. Tessin pohodový život ale v jediném okamžiku změní jediné setkání. Hardin je oproti dokonalému Noahovi pořádně drzý, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským přízvukem, sexy rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct - Hardin je zkrátka úplně jiný než ostatní kluci, které doposud potkala...
A to po všech stránkách - dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to - i přes všechny jeho prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení a výbuchy vzteku. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale... jde odolat jeho polibku?
***
Když jsem se před pár dny rozhodovala, co budu číst, napadlo mě, že jsem už dlouho nečetla nic zamilovaného. Prostě nějakou oddechovku o lásce. A tak jsem po přehršli fantasy, sci-fi knížek a thrillerů šáhla po po prvním dílu série After nesoucí podnázev Polibek. První, co mě na knize zaujalo, byla její obálka. Černošedá kombinace s růžovou mi udělala velkou radost. Navíc jsem si všimla, že kniha byla na poměry silně propagována - plakáty, bonbóny, letáčky s ochutnávkou příběhu. A tak jsem se pustila do čtení love story o Tesse a Hardinovi. Jedná se o klasický zamilovaný příběh z vysokoškolského prostředí. Odehrává se v americkém Washingtonu na Washington Central University. Zápletka také ničím nepřekvapí. Slušná holka odjede na vysokou a její dokonalý přítel zůstává doma. Slušná holka potká kluka mizeru. První měsíc své "známosti" stráví tím, že se neustále hádají a tvrdí, že se navzájem nemůžou ani vystát. Ale přesto se k sobě neustále vracejí, něco je k sobě neodvratně táhne. Slušná holka se zamiluje do kluka mizery, ale ten jí od sebe neustále odhání svým hrubým chováním, respektive "nevychováním". Jejich vztah je jako na houpačce. Jednou nahoře, podruhé zas dole. Ale co by to bylo za román, kde by hlavní dvojice nemusela překonávat žádné překážky? To by nikdo nejspíše nečetl.

Musím uznat, že Anna Todd je mistrnou vypravěčkou. Příběh sice časově postupuje velice pomalu, ale každá stránka je naplněná dějem a vy budete nuceni číst dál a dál... Oceňuji, že je příběh rozdělen na kratičké kapitoly. Jelikož se řadím k perfekcionistům, nerada nechávám nedočtenou kapitolu. Takže jistě chápete, že před spaním ocením kapitolky do šesti stran než dvacetistránkové kapitoly. ;) A ten konec!!! Je jasné, že se v každém zamilovaném příběhu se řeší kdejaké peripetie. Ale co provedl Hardin Tesse?! Nedokážu si představit, jak bych sama na něco takového zareagovala. Ale abyste zjistili na co, to si budete muset přečíst... Takže já knihu hodnotím velice pozitivně. Možná je to dané tím, že jsem tento žánr už dlouho nečetla, ale to mi je jedno. Užila jsem si to a směle se pouštím do pokračování. :)
Ještě jeden takový můj postřeh. Také vám přijde, že v každém americkém filmu či knížce ze školního prostředí na hodinách literatury rozebírají jen Pýchu a předsudek a Na Větrné hůrce nehledě na to, v jakém jsou ročníku? Protože mně ano... :D

P.S.: Už je hotová i recenze na pokračování AFTER Přiznání. :)